Gogosi cu gem (zise si Gemoaice :) )

marți, 15 noiembrie 2011

        Recunosc ca nu prea ma pricep la facut dulciuri si cocaturi, sunt inca in faza de invatacel. Urmatoarele doua postari reprezinta ultimele mele doua incercari.....si, pot sa zic, cele mai reusite de pana acum.

Pentru gemoaice ingredientele sunt:
- 1 kg faina;
- 500 ml apa;
- 1 lingurita rasa de sare;
- un cubulet drojdie proaspata;
- gem.

Mod de preparare:
Se face o maia din drojdie, sare si putina apa incalzita usor (30 grade Celsius). Se adauga intr-un lighenus restul de apa calduta (pana la 500 ml), maiaua si se adauga treptat faina.  Se framanta 20 de minute, se lasa se se `calmeze` :D 10 minute dupa care se mai framanta inca 10 minute. Se acopera si se lasa la crescut o ora.





Dupa ce a crescut se ia cate un cocolos :) de coca, se intinde cu mana intr-o forma circulara, se adauga o lingura de gem (eu am folosit de caise dar se poate folosi orice gen de gem), se pliaza si se lipesc bine marginile gogosii astfel incat sa nu curga gemul in uleiul in care e prajita.





 Si pentru ca mi-a mai ramas coca am facut si cateva scovergi.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Retetele Mirunei Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino