Sarmalute in foi de vita

marți, 15 noiembrie 2011

Ingrediente:
- 40 foi de vita din saramura;
- jumatate kg carne tocata de porc;
- 6 cepe potrivite;
- o cana mare (de ceai) cu orez (eu prefer sa folosesc basmati);
- sare, cimbru, boia dulce, piper;
- bulion;
- un bat uscat de marar;
- un litru de bors.

Mod de preparare:
Se taie ceapa cubulete, se caleste bine. Cand ceapa este bine patrunsa se adauga sare dupa gust, cimbru (eu prefer sa pun muuuuuult cimbru), o lingurita boia dulce. Se adauga si putina apa si se mai lasa la calit 5 minute. Se adauga apoi o cana de orez, se amesteca bine. La sfarsit adaugam bulionul si piperul, mai lasam 2 minute pe foc si apoi dam tigaia la o parte.



 Pregatim foile de vita pentru umplut. Eu, in general, le tin cateva minute in apa ca sa mai iasa sarea din ele.


 Dupa ce amestecul de  ceapa si orez s-a mai racit se adauga peste carnea tocata si se amesteca bine bine. Mie cel mai mult imi place sa mananc amestecul asta crud, recunosc :)



Asa ca ne apucam sa infasuram sarmalele, mai mancam putina compozitie, mai infasuram cateva sarmale  si tot asa pana sunt gata :P
 Intr-o oala (cu presiune sau nu......) asezam la fundul oalei cateva foi de vita, batul de marar si rand pe rand sarmalele. Se pune borsul cat sa acopere sarmalele, un pic de bulion pentru culoare, un pic de sare si gata, dam la foc. Se lasa cam o ora....din pacate am uitat sa fac poze la produsul final.....:( dar au iesit belea!







0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Retetele Mirunei Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino